Internationals

Verslag van Wevo’70 “international” Christie van 3 dagen Lloret de Mar! (8-1-2012)

Het is maandagochtend, 2 januari 2012, vier uur. De wekker gaat. Over een half uur vertrek ik naar Schiphol voor het toernooi in Lloret de Mar, Spanje. We spelen daar een toernooi met de lichting 1998/1999 voor Nederland en ik mag mee als mid-speelster. Omdat het heel rustig is op straat, zijn we ruim voor zeven uur in de vertrekhal. Daarom moet ik eerst alle shirtjes en broekjes van Jeugd-Oranje helpen uitzoeken en verdelen. Dat gaat mee in de handbagage. Nog snel even een paar teamfoto’s laten maken en dan inchecken.

2012christieteam

Na een korte vlucht landen we in Barcelona. Nog een uurtje in de bus, spullen droppen in het hotel en eten. We moesten altijd een toetje meenemen voor na de wedstrijd. Na het eten moesten we ons omkleden en het “showpak” (het trainingspak van Jeugd-Oranje) aantrekken. We liepen naar de sporthal, die was wel een beetje groter dan ‘t Trefpunt. Onze eerste wedstrijd speelden we tegen een regioteam van Valencia. Eigenlijk zouden er ook andere landenteams komen, maar die hadden allemaal afgezegd. We speelden met twee scheidsrechters en ballenmeisjes! Ik mocht in de basis beginnen. Deze wedstrijd wonnen we met 3-0.
Het was al vrij laat toen we weer op onze hotelkamer aankwamen. Ik sliep daar met nog twee meiden. We moesten binnen 25 minuten allemaal douchen om op tijd te komen voor het avondmaal. Na het eten hadden we een nabespreking en een dagafsluiting. Toen was het al een uur of elf en gingen we slapen.

Dinsdag 3 januari: de wekker ging om half acht en om acht uur moesten we ontbijten. Direct daarna gingen we weer naar de sporthal om een wedstrijd te spelen tegen Catalonië. Ook deze wonnen we met 3-0! Ik heb bijna de hele wedstrijd gespeeld. Na de wedstrijd moesten we douchen in het hotel, lunchen en verplicht anderhalf uur rusten. Het kwam erop neer dat we met de jongens een beetje zaten te ouwehoeren op het balkon en op de gang. Daarna weer lopen naar de sporthal voor de volgende wedstrijd, tegen Cantabrië. Deze wisten we met 2-1 te winnen, waardoor we ook toernooiwinnaar waren!
2012christiewint

De volgende (en laatste) dag hoefden we pas om half tien te ontbijten. Na het ontbijt gingen we met het jongensteam en alle begeleiders een strandwandeling maken. Daarna was de prijsuitreiking in de sporthal, waar nog wel wedstrijden bezig waren, maar wij wilden nog graag even Barcelona in. Daar was gelukkig nog tijd voor. We hebben een beetje door Barcelona gewandeld en we kregen nog tien minuutjes de tijd om voor je zelf een leuk aandenken te halen. We hebben midden op een plein geluncht en zijn daarna met de bus naar het vliegveld gegaan.

2012christiestrand

Het was een beetje een onrustige vlucht vanwege de storm. We kwamen dan ook een half uurtje te laat aan in Amsterdam. Voordat we de schuifdeuren doorgingen, moesten we eerst alle kleding weer uitzoeken en inleveren. Daarna namen we afscheid van elkaar en van de begeleiding en gingen we met de auto het laatste stukje naar huis. Even na middernacht waren we weer in Weerselo. Na een lekkere kop thee kon ik dan eindelijk gaan slapen, een fantastische ervaring rijker!

Hieronder nog een filmpje van het toernooi, gemaakt door de manager. Christie heeft nummer 12.